
Kuhanen, Asikainen & Kanerva – kokonaisvaltainen brändiuudistus
Kiinteistöjuridiikkaan erikoistuneella asianajotoimistolla oli tarve brändiviestinnän selkeyttämiselle ja ilmeen kirkastamiselle. Lähdimme asiakkaan kanssa yhteiselle matkalle
Paperilintu loi yhteistyökumppaninsa kanssa tunnetulle tapahtuma-alan toimijalle brändistrategian. Sen tavoitteena on toimia paitsi yrityksen sisäisenä työkaluna myös ohjeistuksena ulkopuolisille kumppaneille.
ME Studion juuret ovat syvällä tapahtuma-alan sydämessä, ja se on ajan saatossa kasvanut pienestä ketterästä yksiköstä täyden palvelun tapahtumataloksi. Tapahtuma-ala on elänyt viime vuosina myllerrysten aikaa. ME Studiolle muutokset ovat tarjonneet otollisen hetken kirkastaa omaa tekemisen tapaa ja tavoitteita.
Yhteistyömme alkoi yrityksen nykytilanteen kartoituksella. Tämän jälkeen työstimme brändistrategian keskeisiä elementtejä yhteisissä työpajoissa. Sukelsimme syvälle Me Studion olemassaolon tarkoitukseen, vahvuuksiin ja tulevaisuuden tavoitteisiin: mitä yritys lupaa ja viestii, miltä se tuntuu ja kuulostaa. Niin syntyi ajatus kasvutarinasta.
”ME Studio rakentaa asiakkaalleen tapahtumasta mieleenpainuvan näytöksen, joka on pala yrityksen suurempaa tarinaa. Onnistumisesta versoaa kasvua, joka voi merkitä monia asioita aina yhteenkuuluvuuden tunteen vahvistamisesta maineen kirkastamiseen tai myynnillisten tavoitteiden saavuttamiseen.”
Yrityksen arvolupaukseksi kiteytyi ”ME teemme tapahtumasta kasvutarinan”.
ME Studion uusi visuaalinen ilme on rakentunut brändistrategian pohjalla, ja osallistuimme esimerkiksi sen värimaailman suunnitteluun. Lisäksi Paperilintu on ollut mukana uudistamassa yrityksen verkkosivustoa sisältöjen osalta.
Brändistrategian avulla ME Studio voi jatkossa varmistaa, että yrityksen viestintä pysyy yhtenäisenä niin työyhteisön sisällä kuin ulospäin. Lisäksi brändistrategia helpottaa yrityksen jokapäiväisen markkinointiviestinnän teettämistä laadukkaasti ja yhtenäisesti tarkasti määritellyn arvolupauksen pohjalta.
Yhteistyössä Cuvio Oy / Tiia-Leena Haataja
Kiinteistöjuridiikkaan erikoistuneella asianajotoimistolla oli tarve brändiviestinnän selkeyttämiselle ja ilmeen kirkastamiselle. Lähdimme asiakkaan kanssa yhteiselle matkalle
Työterveyteen erikoistuneen start up -yhtiön tavoitteena oli rakentaa johdonmukainen ja erottuva brändi, joka siivittää kohti
Paperilintu loi yhteistyökumppaninsa kanssa tunnetulle tapahtuma-alan toimijalle brändistrategian. Sen tavoitteena on toimia paitsi yrityksen sisäisenä
Maria Rautio,
maria.rautio@paperilintu.fi
Puh. + 358 44 532 3752