Sisällön suunnittelu ja tuotanto

Oma media on organisaation tärkein julkaisupaikka. Toisin kuin sosiaalisen median kanavat, se on täysin yrityksen omassa omistuksessa ja hallinnassa. Mikä on oma media? Lue lisää blogista.

Laadukas tekstisisältö esimerkiksi verkkosivuilla tai uutiskirjeessä on paras tapa kasvattaa ja sitouttaa yleisöä. Mielenkiintoiset tekstit kiinnittävät huomion sirpaleisessa mediamaisemassa, jossa viestit hukkuvat helposti. Paperilintu lennähtää avuksesi, kun tavoitteesi on tuottaa kohderyhmääsi kiinnostavaa sisältöä printtiin tai digitaaliselle alustalle.

Artikkelit ja blogikirjoitukset

Verkkosivuilla säännöllisesti julkaistavat artikkelit ja blogikirjoitukset parantavat tuotteesi/asiantuntemuksesi tunnettuutta ja lisäävät näkyvyyttäsi Googlessa. Parhaan tuloksen saat, kun tekstituotanto on suunnitelmallista, säännöllistä ja hakukoneoptimoitua. Osuvat artikkelit ja blogitekstit erottuvat myös sosiaalisen median sisältötulvasta. Yrityksen ulkopuolinen kirjoittaja on hyvä valinta monesta syystä: taitava kirjoittaja auttaa löytämään kohderyhmän näkökulmasta kiinnostavimmat juttuaiheet ja terävimmät kärjet – hyvin kirjoitettu ja rakenteeltaan ehjä teksti jää mieleen ja innostaa tutustumaan yrityksen sisältöihin jatkossakin. Paperilintu laatii artikkelituotantoon paitsi sisällöt myös suunnitelmat.

Verkkotekstit

Kaipaavatko verkkotekstisi uudistumista, tiedon terävöittämistä tai hakukoneoptimointia? Verkkosivuston hieno visuaalinen ilme tai toimiva sivustorakenne jäävät tehottomiksi, jos teksteihin ei käytetä aikaa ja ajatusta. Huono kieli syö yrityksen uskottavuutta. Paperilintu nostaa verkkosivuston vanhat tekstit uuteen kukoistukseen tai kirjoittaa ne kokonaan uusiksi. Hakukoneoptimointi on luonteva osa projektia. Tekstiammattilainen varmistaa, että SEO ja sujuvuus huomioidaan samassa paketissa.

Uutiskirjeet

Uutiskirje on yritykselle nopea ja kustannustehokas keino tavoittaa kohderyhmä, löytää uusia asiakkaita ja lisätä myyntiä. Säännöllisesti sähköpostiin kilahtava tietopaketti on parhaimmillaan informatiivinen, ajatuksia herättävä, visuaalisesti miellyttävä ja virheetön. Ytimekkäät ja hyvin kirjoitetut tekstit tempaavat nopeasti mukaansa ja johdattelevat lukijan yrityksen verkkosivuille lukemaan aiheesta lisää. Uutiskirje on yksi parhaista keinoista lisätä liikennettä yrityksen verkkosivuille. ​

Tuotetekstit

Hyvä tuoteteksti vastaa juuri niihin kysymyksiin, joista asiakas on kiinnostunut ja innostaa ostopäätökseen. Oikein laadittuna se lisää hakukonenäkyvyyttä ja nostaa myyntilukuja. Tuotetekstin tulee olla paitsi informatiivinen myös tarpeeksi pitkä. Taitava kirjoittaja kiteyttää tuotteen tärkeimmät ominaisuudet mielenkiintoisesti ja myyvästi.

Referenssitarinat

Referenssitarinat eli muiden asiakkaiden aidot kokemukset vaikuttavat merkittävästi ostopäätökseen. Referenssitarinat jäävät mieleen ja antavat varmuutta valintoihin. Kun joku on jo aikaisemmin ostanut tuotteen tai palvelun onnistuneesti, tunne riskin ottamisesta vähenee. Onnistunut referenssitarina herättää kohderyhmän mielenkiinnon jo otsikkotasolla ja innostaa tutustumaan yritykseen ja sen tuotteisiin tarkemmin.

Perinteinen printti

Perinteisille painotuotteille on edelleen vahva paikka omassa mediassa. Paperilintu suunnittelee ja toteuttaa yritysesitteet, ilmoitukset ja asiakaslehdet varmalla otteella yhteistyössä erinomaisten yhteistyökumppaneidensa kanssa. Paperilinnulta voi tilata paitsi tekstit myös laajemmat kokonaisuudet suunnittelua ja taittoa myöten. 

Vaikuta visuaalisuudella ­– kuvat ja stailaukset

Kuva välittää olennaisen tiedon ja vahvan tunteen yhdellä silmäyksellä. Siksi sen tekeminen vaatii huolellista suunnittelua, asiakkaan tarpeiden syvällistä tuntemusta ja selkeiden tavoitteiden asettamista. Kun kuvaaja ja kuvasuunnittelija ovat samalla aaltopituudella, se näkyy myös lopputuloksessa. Paperilintu luo taitavien yhteistyökumppaniensa kanssa kokonaisuuden, jossa teksti ja kuva muodostavat yhdessä mieleenpainuvan tarinan. 

Mediaviestintä

Mediatiedotteet

Mediatiedote on edelleen yksi yrityksen tärkeimmistä keinoista saattaa viesti suurelle yleisölle. Taitava kirjoittaja hioo tiedotteen ydinviestin kohdalleen ja otsikoi asian niin, että viesti valikoituu toimittajan silmään sähköpostisumasta. Sujuva, ymmärrettävä ja ehkä yllättäväkin teksti innoittaa vastaanottajan kertomaan viestiäsi eteenpäin. Paperilintu tietää, miten mielenkiinto herätetään mediassa.

Tiedotepaketit

499,-

Sisällöntuotanto tiedotteeseen (noin 2 500 merkkiä) asiakkaan toimittamien taustatietojen pohjalta.

1199,-

Suunnittelupalaveri (1 h) asiakkaan kanssa, sisällöntuotanto tiedotteeseen (noin 2 500 merkkiä), kuvamateriaalien hankinta ja tiedotteen jakelu.

Paketteihin voidaan lisätä mediaseuranta kahden viikon ajalle 400,-.

Hintoihin lisätään alv 24 %.

Asiakkaita ja töitä

Asiakas: Kuhanen, Asikainen & Kanerva Oy

Suomen suurimman kiinteistöjuridiikkaan erikoistuneen asianajotoimiston kokonaisviestinnän kehittämistä: sisältösuunnittelu, säännöllinen artikkelituotanto verkkosivuille, uutiskirjeet, esitteet, ilmoitukset ja somekanavat. 

Skanska Kodit

Osallistuminen uusien kotien markkinointiprosessiin. Esitetekstien, ilmoitusten ja esitteiden tekstisuunnittelu. Skanska Kotien asiakaslehden tuotantoprosessi: sisällönsuunnittelu, sisällöntuotanto (stailaukset, kuvat ja tekstit) sekä projektin läpivienti kokonaisuudessaan. Tutustu lehteen tästä.

K-kauppiasliitto

K-kauppiasliiton perustehtävänä on K-kauppiasyrittäjyyden kehittäminen ja vahvistaminen sekä jäsenten etujen ajaminen. Monipuolinen artikkelituotanto liiton lehtiin: Kehittyvä Kauppa ja Kauppias-lehti.

Verkkosivut

Paperilintu on tuottanut useita verkkosivusisältöjen uudistusprojekteja.

Skanska Kodit I Asianajotoimisto Kuhanen, Asikainen & Kanerva Oy I YH-kodit I Isännöintiliitto I K-kauppiasliitto Lääkäriasema Femeda I Synlab I Agenda Helsinki I  PTM House Suunnittelutoimisto Niilas & Nordenswaan I Mainostoimisto EastStreet Oy I Vapa Media I Mediafocus  I Terassi Media I Sanoma I A-lehdet I Otavamedia I Puronen I Folcan Oy I